Amazon Goes Gold – szerzymy świadomość i wiedzę na temat nowotworów dziecięcych
Każdego roku prawie 100 000 dzieci na całym świecie umiera z powodu choroby nowotworowej. Kolejne 300 000 zostaje zdiagnozowanych. Wykorzystując skalę naszej działalności chcemy zwiększać świadomość na temat nowotworów dziecięcych.
Wrzesień to Miesiąc Świadomości Nowotworów Dziecięcych. Chcąc pokazać naszą solidarność z chorymi i ich rodzinami, od 2018 roku organizujemy globalną akcję Amazon Goes Gold. W ciągu dwóch wyznaczonych dni pracownicy Amazon przychodzą do pracy w piżamach, które są głównym strojem małych pacjentów spędzających niekiedy całe lata w szpitalnych salach. W ramach kampanii Amazon Goes Gold co roku wspieramy finansowo wybrane organizacje terapeutyczne w Polsce oraz przekazujemy donacje dla lokalnych fundacji. Dotychczas, w ramach trzech edycji programu, w Polsce przeznaczyliśmy łącznie ponad 550 000 złotych na działania wspierające walkę z chorobami nowotworowymi u dzieci i tym samym przyczyniliśmy się do poprawy jakości życia tysięcy dzieci chorych na raka.
W 2020 roku, partnerem głównym akcji Amazon Goes Gold była w Polsce Fundacja Polsat. Przekazała ona w naszym imieniu darowiznę w wysokości 200 000 złotych Wrocławskiemu Hospicjum Dla Dzieci, które buduje Dom Opieki Wyręczającej dla dzieci hospicyjnych. Dodatkowo przekazaliśmy na donacje lokalne 11 złotych w imieniu każdego pracownika Amazon, który dołączył do kampanii Amazon Goes Gold, przychodząc do pracy w piżamie albo złotym przebraniu. W 2020 roku lokalne i ogólnopolskie organizacje wspierające dzieci cierpiące na choroby onkologiczne otrzymały od nas łącznie ponad 320 tysięcy złotych.
Zobacz, jak pomagamy w Amazon w ramach programu Goes Gold.
2020 rok:
- Blisko 6 800 pracowników, którzy przyłączyli się do akcji
- Ponad 124 000 zł przekazanych na lokalne donacje
- 200 000 zł dla Fundacji Polsat, która przekazała donację Wrocławskiemu Hospicjum Dla Dzieci
Video z akcji Amazon Goes Gold zobacz tutaj.
2019 rok:
- Ponad 2 800 pracowników, którzy przyłączyli się do akcji
- 35 000 zł przekazanych na lokalne donacje
- 200 000 zł dla Kliniki Onkologii Instytutu Centrum Zdrowia Matki Polki w Łodzi
Video z Amazon Goes Gold z 2019 r. zobacz tutaj.