Komunikat prasowy

Specjalistyczne wsparcie dla małych pacjentów onkologicznych. 7. odsłona akcji Amazon Goes Gold

Specjalistyczne wsparcie dla małych pacjentów onkologicznych. 7. odsłona akcji Amazon Goes Gold

Miesiąc Świadomości Nowotworów Dziecięcych za nami, ale pomoc na tym się nie kończy. W ramach kolejnej edycji inicjatywy Amazon Goes Gold do małych pacjentów trafiło wyjątkowe wsparcie: jedyny w Polsce aparat do rozpoznawania nowotworów w szpiku kostnym oraz Sala Doświadczenia Świata wspierająca walczących z chorobą.

Specjalistyczne wsparcie dla małych pacjentów onkologicznych. 7. odsłona akcji Amazon Goes Gold

11/10/2023

Każdego roku nawet 1200 dzieci w Polsce[1] i aż 400 000 dzieci na całym świecie[2] słyszy diagnozę - nowotwór. Dzięki odpowiedniemu leczeniu i pomocy finansowej większość z nich, bo aż 85%, może zostać wyleczona. Jednocześnie budowanie świadomości społecznej nt. chorób nowotworowych i ich diagnozowania wśród najmłodszych nadal wymaga dużo wysiłku. Po raz siódmy podjął się tego Amazon i jego pracownicy. Dzięki akcji Amazon Goes Gold do wybranych fundacji i placówek medycznych trafiło wsparcie o wysokości ponad pół miliona złotych.

Jedyna taka diagnostyka

Wsparcie finansowe w wysokości 360 tys. zł na rzecz Fundacji TVN umożliwiło zakup aparatu do rozpoznawania nowotworów zlokalizowanych w szpiku kostnym. Trafił on do Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie.

Zwykle przerzutowe komórki nowotworowe układają się w szpiku kostnym grupowo i wtedy można łatwo je wykryć w metodach standardowych. Jednak zdarza się, że są rozproszone wśród zdrowych komórek i trudno je wtedy rozróżnić. Wówczas trzeba zastosować odpowiednią technikę rozpoznawania komórek nowotworowych, na co pozwali taka aparatura. W imieniu swoim, zespołu i pacjentów pragnę podziękować Amazon i Fundacji TVN za to niezwykłe wsparcie – mówi prof. Walentyna Balwierz, kierownik Kliniki Onkologii i Hematologii Dziecięcej Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie.

Urządzenie ośmiokrotnie przyspiesza proces barwienia komórek nowotworowych. To pierwszy sprzęt tego typu na oddziale onkologii w Polsce. Każdego roku będzie mogło z niego skorzystać około 3000 hospitalizowanych tam dzieci.

Niezwykła sala dla małych pacjentów

Dzięki współpracy Amazon i Fundacji Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową, w Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie powstała wyjątkowa Sala Doświadczania Świata.

Mali pacjenci oddziałów onkologicznych są narażeni na napięcie, stres i stany depresyjne związane z długotrwałą hospitalizacją i brak kontaktu z rówieśnikami. Pomóc im może terapia Snoezelen, którą prowadzi się w salach takich jak ta – wyjaśnia Barbara Krystosiak z Amazon.

Terapia Snoezelen wymaga stworzenia sali wyposażonej w urządzenia stymulujące zmysły. To miejsce pozwalające dzieciom się odprężyć, zrelaksować, zapewnić im poczucie bezpieczeństwa, co zachęca do działań stymulacyjnych i aktywności sensorycznej. Amazon przekazał 80 tys. zł na stworzenie i wyposażenie tego unikalnego miejsca dla małych pacjentów.

– Zdrowie psychiczne dzieci z chorobą nowotworową jest dla nas równie ważne, jak procesy lecznicze. Wieloletnie doświadczenie i efekty pracy naszych terapeutów Snoezelen w zakresie obniżenia chronicznego stresu, lęku, zaburzeń depresyjnych przekonały nas do wdrożenia Sal Doświadczania Świata w klinikach onkologii i hematologii pediatrycznej – mówi Anna Apel, prezes Fundacji „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową”. – Nie byłoby to jednak możliwe bez współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz biznesem. Budowę i wyposażenie Sali w Centrum Zdrowia Dziecka umożliwiło zaangażowanie i wsparcie finansowe Amazon.

Wsparcie spod znaku piżamy

Piżamy, kostiumy superbohaterów i ubrania w złotych kolorach – w takich niecodziennych stylizacjach pojawiali się w pracy osoby zatrudnione w Amazon tak w polskich, jak i światowych centrach logistycznych i biurach firmy między 19 a 23 września 2023 r. W ten sposób zwracali uwagę na to, że mali bohaterowie każdego dnia dzielnie walczą z chorobą - a strojem tych nieustraszonych wojowników najczęściej jest szpitalna piżama. Za każdą przebraną osobę Amazon zobowiązał się przekazać 1 dolara na wsparcie onkologii dziecięcej. W akcję włączyło się kilka tysięcy pracowników firmy.


Kampania Amazon Goes Gold jest pod każdym względem wyjątkowa. Co roku cieszy się dużym zainteresowaniem pracowników, którzy licznie przychodzą do pracy w przebraniach. Mają świadomość, że razem, z uśmiechem na ustach i odrobiną dystansu, włączają się w szlachetną inicjatywę. W tym roku nasze zaangażowanie ma jeszcze większy zakres -  w ramach akcji łączymy siły z Fundacją TVN i Fundacją Na Ratunek, przekazując donację pozwalające sfinansować narzędzia pomocne tak w diagnozowaniu nowotworów, jak i terapii przyspieszającej powrót pacjentów do zdrowia – mówi Barbara Krystosiak, kierowniczka ds. relacji ze społecznościami, Amazon.

 


[1] https://sum.edu.pl/en/news/general/gold-september-2023-pediatric-cancer-outcomes-in-poland-comparable-to-western-europe-and-us-but-challenges-remain

[2] https://www.who.int/activities/improving-childhood-cancer-cure-rate

Pomoc niejedno ma imię

Amazon i jego pracownicy od lat aktywnie angażują się w akcje i projekty pomocowe. To zarówno regularnie wsparcie finansowe organizacji charytatywnych czy organizowanie inicjatyw takich jak Amazon Goes Gold, jak i zaangażowanie w pomoc uchodźcom z ogarniętej wojną Ukrainy, pakowanie wyprawek szkolnych, sprzątanie świata czy tworzenie programów wspierających wolontariat pracowniczy. W tym roku firma jest również partnerem poradnika miesięcznika Charaktery „Nastolatki na zakręcie”, który zwraca uwagę na wyzwania stojące przed rodzicami, związane z dobrostanem psychicznym dorastających dzieci. Dzięki zaangażowaniu Amazon i fundacji Zaczytani.org powstała także bajka edukacyjna „Leśna Paczka”, której celem jest nauczenie dzieci w wieku 7-9 lat identyfikowania przeżywanych emocji.

Amazon stoi również za projektem Kindloteki - wiodącym programem edukacyjnym, który od lat działa na terenie Polski, Czech i Słowacji, aby w ponad 90 placówkach zapewnić dzieciom i młodzieży dostęp do szerokiej oferty książek i pomocy naukowych STEM (łączących w sobie elementy nauki, techniki, inżynierii i matematyki).

Informacje o Amazon

Amazon wyznaje cztery zasady przewodnie: koncentrację na kliencie, a nie na konkurencji, pasję do innowacyjnych rozwiązań, zaangażowanie na rzecz doskonałości operacyjnej oraz myślenie długofalowe. Amazon dąży do tego, by być najlepszym pracodawcą, najbezpieczniejszym miejscem pracy oraz najbardziej zorientowaną na klienta firmą na świecie. Amazon jako pierwszy na świecie wprowadził m.in. następujące produkty i usługi: opinie klientów, zakupy za pomocą jednego kliknięcia, spersonalizowane rekomendacje, Prime, Fulfillment by Amazon, AWS, Kindle Direct Publishing, Kindle, program Postaw na Swój Rozwój, tablety Fire, TV Fire, Amazon Echo, Alexa, technologia Just Walk Out, Amazon Studios i Deklarację Klimatyczną (The Climate Pledge). Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź biuro prasowe i naszego bloga Aboutamazon.pl oraz śledź nas na Facebooku, Instagramie, Twitterze @AmazonNewsPL i YouTube.

 

Amazon w Polsce

Według danych z raportu przygotowanego przez Amerykańską Izbę Handlową w Polsce oraz Szkołę Główną Handlową w Warszawie, w 2021 spośród top 10 amerykańskich firm prowadzących działalność w Polsce, Amazon zajął pierwsze miejsce w kategorii „Zatrudnienie” oraz piąte miejsce w kategorii „Inwestycje”. Od 2012 Amazon zainwestował w Polsce ponad 18,5 mld zł w infrastrukturę, w tym m.in. centra logistyczne, biura korporacyjne i zaplecze technologiczne, jak i wynagrodzenia oraz rozwój usług dla klientów. Miliardy dolarów przeznaczył również na rozwój infrastruktury i technologii, które pomagają małym i średnim przedsiębiorcom docierać do nowych klientów w kraju i za granicą, w tym również na ochronę własności intelektualnej marek. Amazon działa w Polsce od 2014 roku i stworzył ponad 70 000 bezpośrednich i pośrednich miejsc pracy, m.in. w dziesięciu nowoczesnych centrach logistyki, a także w biurze Amazon Web Services w Warszawie oraz w Amazon Development Center Poland w Gdańsku, Krakowie i Warszawie. Centra Rozwoju Technologii Amazon to pionierskie ośrodki naukowo-badawcze, które dostarczają innowacyjnych rozwiązań wykorzystywanych w produktach i usługach Amazon na całym świecie.