Komunikat prasowy

Amazon Brand Registry i Project Zero dostępne w Polsce

Amazon Brand Registry i Project Zero dostępne w Polsce

• Amazon uruchomił w Polsce programy Brand Registry i Project Zero, aby wspierać ochronę marek i walczyć z podróbkami. • Tylko do końca 2020 r. Amazon zainwestował ponad 700 milionów dolarów w walkę z podróbkami, a na straży autentyczności oferowanych przez firmę produktów stoi aż 10 tys. pracowników. • Marki zarejestrowane w Amazon Brand Registry odnotowują i zgłaszają średnio o 99% mniej domniemanych naruszeń niż przed rejestracją. • Od 2 marca klienci w całej Polsce mogą robić zakupy na Amazon.pl, wybierając spośród ponad 100 milionów produktów, korzystając z codziennych niskich cen i szybkiej, niezawodnej dostawy.

Amazon Brand Registry i Project Zero dostępne w Polsce

12/05/2021

Amazon uruchomia w Polsce programy Brand Registry i Project Zero. Dzięki nim właściciele marek chronionych prawem autorskim, sprzedający na Amazon, mogą w łatwy sposób chronić je przed naruszeniami. Amazon oferuje im szereg narzędzi, w tym formularz rejestracyjny Brand Registry (SSR), raport o naruszeniach (RAV), historię zgłoszeń, samoobsługowe narzędzie do usuwania podróbek Project Zero oraz wsparcie w postaci obsługi klienta Brand Registry.

 

Chroń swoją markę

Celem programu Amazon Brand Registry jest ochrona właścicieli zarejestrowanych znaków towarowych przed działalnością nieuczciwej konkurencji. Każdy właściciel marki może dołączyć do prowadzonego przez Amazon rejestru marek. W ten sposób zyskuje dostęp do oferowanych przez firmę narzędzi służących ochronie marki i własności intelektualnej, a także umożliwiających efektywne zarządzanie nimi partnerom sprzedającym produkty na Amazon. Amazon Brand Registry to bezpłatna usługa, z której do tej pory skorzystało już ponad 500 tys. firm. Dzięki niej mogą one zgłaszać naruszenia swoich praw, a także dbać o prawdziwość informacji podawanych przy oferowanych przez nich produktach, umożliwiając klientom dokonanie bardziej świadomego zakupu. Marki wchodzące w skład rejestru odnotowują i zgłaszają średnio o 99% mniej domniemanych naruszeń niż przed jego uruchomieniem.

„Robiąc zakupy na Amazon nasi klienci chcą mieć pewność, że produkt, który otrzymają będzie oryginalny, niezależnie od tego czy kupują go bezpośrednio od Amazon czy też od jednego z milionów sprzedawców zewnętrznych, oferujących towary na naszej stronie. Chcemy, aby nasze serwisy były bezpiecznymi miejscami do robienia zakupów. Z tego powodu wzmacniamy pozycję marek poprzez takie programy jak Brand Registry, który chroni marki, czy Project Zero, samoobsługowe narzędzie, które pozwala właścicielom praw autorskich na usuwanie podrobionych produktów bezpośrednio z naszych sklepów. Dokładnie badamy każde zgłoszenie dotyczące potencjalnych podróbek, i jeśli okaże się zasadne usuwamy przedmiot, trwale rozwiązujemy umowę ze sprzedawcą oraz podejmujemy działania prawne lub w stosownych przypadkach współpracujemy z organami ścigania"- mówi Mourad Taoufiki, Country Manager Amazon Polska.

Polityka Zero tolerancji dla podróbek

W celu wykrycia nieuczciwych sprzedawców i potencjalnych podróbek, Amazon inwestuje znaczące środki w zautomatyzowane systemy i uczenie maszynowe. Firma posiada doświadczony zespół złożony ze specjalistów w dziedzinie inżynierii oprogramowania, nauk stosowanych, zarządzania programami i zwalczania sprzedaży towarów nieoryginalnych, do którego zadań należy koordynowanie i stałe udoskonalanie programów do walki z handlem podróbkami. Systemy Amazon nieustannie analizują ogromne ilości danych dotyczące partnerów handlowych, towarów, marek i ofert właśnie pod kątem autentyczności oferowanych produktów i w razie potrzeby automatycznie blokują ich sprzedaż lub usuwają je z oferty. Warto zaznaczyć, że w przypadku 99,9% produktów oglądanych przez klientów Amazon ewentualne zgłoszenia co do braku autentyczności okazały się niepotwierdzone.

„Do końca 2020 r. w walkę z podróbkami zainwestowaliśmy ponad 700 milionów dolarów, a na straży autentyczności oferowanych przez nas produktów stoi aż 10 tys. pracowników. Co więcej, tylko w 2020 r. uniemożliwiliśmy otwarcie ponad 6 milionów nowych kont, wstrzymując możliwość zamieszczenia na naszej stronie jakąkolwiek oferty, a ponad 10 miliardów podejrzanych ofert udało nam się usunąć zanim pojawiły się w naszym serwisie” – mówi Mourad Taoufiki, Country Manager Amazon Polska.  

Kluczowym elementem działań Amazon na tym polu jest Projekt Zero. Program umożliwia firmom wspieranie podejmowanych przez nas działań na rzecz całkowitego wyeliminowania handlu podróbkami. W tym celu program wykorzystuje stosowaną przez Amazon technologię uczenia maszynowego w połączeniu z posiadaną przez przedsiębiorców wiedzą o ich własności intelektualnej. Przy pomocy dostępnego w ramach Projektu Zero narzędzia do usuwania podróbek, każdy z ponad 18 tys. należących do programu sprzedawców może samodzielnie usunąć podrobiony produkt z naszego sklepu. Jednocześnie informacja o usunięciu produktu każdorazowo trafia do naszego zautomatyzowanego systemu zabezpieczeń, umożliwiając eliminowanie podobnych ofert w przyszłości.

By zarejestrować się w Amazon Brand Registry, odwiedź: https://brandregistry.amazon.pl/

***

Amazon w Polsce

Amazon działa w Polsce od 2014 roku. W 2020 roku Amerykańska Izba Handlowa ogłosiła, że jest też największym amerykańskim pracodawcą i trzecim co do wielkości amerykańskim inwestorem w naszym kraju. Dotychczas firma stworzyła ponad 18 000 stałych miejsc pracy w dziewięciu nowoczesnych centrach logistycznych: w Sadach (pod Poznaniem), Sosnowcu, Kołbaskowie (koło Szczecina), dwóch obiektach w Bielanach Wrocławskich, Pawlikowicach (koło Łodzi), Łodzi, Okmianach (koło Bolesławca) i Gliwicach oraz w biurze Amazon Web Services i w Centrum Rozwoju Technologii Amazon w Gdańsku, które dostarcza innowacyjne rozwiązania wspierające produkty i usługi Amazon na całym świecie, w tym rozwiązania głosowe Alexa. W 2021 roku uruchomione zostanie 10. centrum w Świebodzinie, gdzie powstanie ponad 1 000 nowych etatów. Od początku pandemii, wszystkie oddziały Amazon przyjęły jako nadrzędny priorytet zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom, inwestując w 2020 roku ponad 11,5 miliardów dolarów w realizację tego celu. W kwocie tej znajduje się inwestycja w wysokości ponad 1,2 miliarda dolarów, którą przeznaczono na urządzenia do pomiaru temperatury, maseczki, rękawice, ulepszone procesy czyszczenia i dezynfekcji, testy i więcej. Tylko w Polsce Amazon dostarczył swoim pracownikom ponad 19,5 mln par rękawiczek, ponad 7,2 mln maseczek, 37,1 mln chusteczek dezynfekujących i 141,3 mln opakowań środków do dezynfekcji rąk, a także dokonał ponad 150 istotnych zmian w procesach w celu poprawy bezpieczeństwa.

Serwis Amazon.pl wystartował 2 marca 2021 r. Jego klienci mogą robić zakupy w przystępnych cenach, wybierając z katalogu liczącego ponad 100 milionów produktów i ponad 30 kategorii oraz ciesząc się niezawodną, bezpłatną dostawą przy zamówieniach spełniających określone warunki.

 

O firmie Amazon

Amazon wyznaje cztery zasady przewodnie: koncentrację na kliencie, a nie na konkurencji, pasję do innowacyjnych rozwiązań, zaangażowanie na rzecz doskonałości operacyjnej oraz myślenie długofalowe. Amazon dąży do tego, by być najbardziej zorientowaną na klienta firmą na świecie, najlepszym pracodawcą na świecie i najbezpieczniejszym miejscem pracy na świecie.  Amazon jako pierwszy na świecie zaoferował m.in. następujące produkty i usługi: opinie klientów, zakupy za pomocą jednego kliknięcia, spersonalizowane rekomendacje, Prime, Fulfillment by Amazon, AWS, Kindle Direct Publishing, Kindle, program Postaw na Rozwój, tablety Fire, TV Fire, Amazon Echo, Alexa, technologia Just Walk Out, Amazon Studios, Deklaracja Klimatyczna (The Climate Pledge) . Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź biuro prasowe Amazon i naszego bloga Day One oraz śledź nas na Twitterze @AmazonNewsPL i kanale YouTube.

 

Kontakt dla mediów:

prasa@amazon.com