Komunikat prasowy

Amazon zatrudni ponad 9 000 pracowników sezonowych na okres przedświąteczny

Amazon zatrudni ponad 9 000 pracowników sezonowych na okres przedświąteczny

Pracownicy sezonowi dołączając do 23 000 stałych pracowników Amazon w Polsce, mogą liczyć na konkurencyjne wynagrodzenie oraz dodatkowe benefity. Wszyscy zainteresowani pracą sezonową mogą wziąć udział w wirtualnej wycieczce po jednym z centrów logistyki e-commerce, aby lepiej poznać kulisy pracy w Amazon.

Amazon zatrudni ponad 9 000 pracowników sezonowych na okres przedświąteczny

23/09/2021

Amazon ogłosił, że na okres przedświątecznego szczytu planuje zatrudnić w swoich centrach logistyki e-commerce w Polsce ponad 9 000 pracowników sezonowych. W Amazon pracownicy poziomu początkowego mogą liczyć na stawkę godzinową rozpoczynającą się od  22,5 zł brutto/godz. oraz dodatkową miesięczną premię w wysokości do 15 proc. za frekwencję indywidualną i produktywność zespołu. Stawki te obowiązują we wszystkich dziesięciu centrach logistycznych Amazon w Polsce i dotyczą pracowników sezonowych, pełnoetatowych oraz tych pracujących na pół etatu. W 2020 roku ponad 6 500 pracowników sezonowych, zatrudnionych na okres przedświątecznego szczytu, zdecydowało się pozostać w Amazon, podejmując pracę  etatową. Firma przewiduje, że tendencja ta utrzyma się także w tym roku.

Do przedświątecznego szczytu przygotowujemy się przez cały rok i bardzo cieszy nas, że tym razem będziemy mogli stworzyć ponad 9 000 dodatkowych miejsc pracy – mówi Marian Sepesi, dyrektor regionalny ds. operacji Amazon na obszar Europy Środkowo-Wschodniej. – Nie możemy się doczekać, aby powitać zarówno pracowników, którzy wspierali nas już w poprzednich latach, jak i tych, którzy dołączą do naszego zespołu po raz pierwszy – dodaje.

Jakub Kunat pracuje jako kierownik w centrum Amazon w Kołbaskowie koło Szczecina – Rozpocząłem pracę na dziale pakowania produktów Amazon podczas szczytu przedświątecznego w 2017 roku. Po miesiącu pracy zostałem instruktorem działu, a w ciągu roku udało mi się awansować na przewodnika procesu i lidera zespołu. Po kolejnym roku awansowałem na pozycję kierownika, którą pełnię do dziś. Zostałem w Amazon na dłużej, ponieważ firma wyciągnęła do mnie pomocną dłoń, rozwinęła moje umiejętności, co pozwala mi być dziś w tym miejscu, w którym jestem - mówi Jakub i dodaje – Najbardziej podoba mi się praca z ludźmi oraz pomoc pracownikom w ich rozwoju.

Paula Gądek zaczęła pracę jako pracownik agencyjny w dziale rozkładania produktów. Kilka miesięcy później pomyślnie przeszła rekrutację na stanowisko recepcjonistki w okresie przedświątecznym, aby finalnie zostać na stale zatrudnioną w obecnym dziale.

Do Amazon dołączyłam w trakcie pandemii. Poprzednia branża, w której pracowałam, czyli branża eventowa, napotkała duże trudności w tym czasie. Nigdy jednak nie żałowałam decyzji o zmianie. Praca w Amazon to przede wszystkim ogromne możliwości rozwoju, których nie spotkałam u poprzednich pracodawców – opowiada Paula Gądek, pracownik wsparcia ds. zarządzania zmianą w centrum logistycznym w Sosnowcu. – Początkowo nie wiązałam swojej przyszłości z Amazon. Dziś z pełnym przekonaniem mogę stwierdzić, że odnalazłam swoje miejsce. Amazon to przede wszystkim cudowni ludzie, wspaniała atmosfera i co najważniejsze – ogromny szacunek ze strony firmy w stosunku do pracownika i jego praw.

Pracownicy sezonowi dołączą do ponad 23 000 pełnoetatowych pracowników zatrudnionych w polskich centrach logistyki e-commerce Amazon, aby wesprzeć ich w realizacji zamówień klientów w okresie okołoświątecznego szczytu zakupowego.

– Ostatni kwartał każdego roku zazwyczaj oznacza wzrost dynamiki zatrudnienia w sektorze usług, a pracownicy tymczasowi stanowią jeden z kluczowych elementów systemu zatrudnienia w tym okresie. Cieszy nas w tym kontekście deklaracja firmy Amazon dotycząca zwiększenia zatrudnienia dla pracowników sezonowych, potwierdzająca zainteresowanie amerykańskiego kapitału inwestycjami w Polsce – powiedział Tony Housh, Prezes Amerykańskiej Izby Handlowej w Polsce.

Więcej na temat pracy w Amazon – w tym: aktualnych ofert, możliwości rozwoju zawodowego, warunków pracy, zasad bezpieczeństwa i zaangażowania społecznego firmy – można znaleźć na stronie https://www.aboutamazon.pl/miejscepracy/, zaś szczegóły dotyczące oferty pracy sezonowej oraz linki do aplikowania na wybrane stanowiska znajdują się na stronie http://pracujwamazon.pl/. Aby poznać kulisy pracy w Amazon i zapisać się na wycieczkę po jednym z centrów logistyki e-commerce, wystarczy wejść na stronę pl.amazonfctours.com.

Amazon w Polsce

Amazon działa w Polsce od 2014 roku. W 2020 roku Amerykańska Izba Handlowa ogłosiła, że jest też największym amerykańskim pracodawcą i trzecim co do wielkości amerykańskim inwestorem w naszym kraju. Dotychczas firma stworzyła ponad 23 000 stałych miejsc pracy w dziesięciu nowoczesnych centrach logistycznych: w Sadach (pod Poznaniem), Świebodzinie, Sosnowcu, Kołbaskowie (koło Szczecina), dwóch obiektach w Bielanach Wrocławskich, Pawlikowicach (koło Łodzi), Łodzi, Okmianach (koło Bolesławca) i Gliwicach oraz w biurze Amazon Web Services i w Centrum Rozwoju Technologii Amazon w Gdańsku, które dostarcza innowacyjne rozwiązania wspierające produkty i usługi Amazon na całym świecie, w tym rozwiązania głosowe Alexa. Klienci z całej Polski znajdą na stronie Amazon.pl ponad 200 mln produktów w atrakcyjnych cenach, z możliwością szybkiej i wygodnej dostawy.


Od początku pandemii, wszystkie oddziały Amazon przyjęły jako nadrzędny priorytet zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom, inwestując w 2020 roku ponad 11,5 miliardów dolarów w realizację tego celu. W kwocie tej znajduje się inwestycja w wysokości ponad 1,2 miliarda dolarów, którą przeznaczono na urządzenia do pomiaru temperatury, maseczki, rękawice, ulepszone procesy czyszczenia i dezynfekcji, testy i więcej. Tylko w Polsce Amazon dostarczył swoim pracownikom ponad 19,5 mln par rękawiczek, ponad 7,2 mln maseczek, 37,1 mln chusteczek dezynfekujących i 141,3 mln opakowań środków do dezynfekcji rąk, a także dokonał ponad 150 istotnych zmian w procesach w celu poprawy bezpieczeństwa.


Informacje o Amazon:

Amazon wyznaje cztery zasady przewodnie: koncentrację na kliencie, a nie na konkurencji, pasję do innowacyjnych rozwiązań, zaangażowanie na rzecz doskonałości operacyjnej oraz myślenie długofalowe. Amazon dąży do tego, by być najlepszym pracodawcą, najbezpieczniejszym miejscem pracy oraz najbardziej zorientowaną na klienta firmą na świecie.  Amazon jako pierwszy na świecie zaoferował m.in. następujące produkty i usługi: opinie klientów, zakupy za pomocą jednego kliknięcia, spersonalizowane rekomendacje, Prime, Fulfillment by Amazon, AWS, Kindle Direct Publishing, Kindle, program Postaw na Rozwój, tablety Fire, TV Fire, Amazon Echo, Alexa, technologia Just Walk Out, Amazon Studios, Deklaracja Klimatyczna (The Climate Pledge). Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź biuro prasowe Amazon i naszego bloga Day One oraz śledź nas na Twitterze @AmazonNewsPL i kanale YouTube.