Komunikat prasowy

Amazon zaprasza na wirtualne zwiedzanie centrów logistycznych w Polsce

Amazon zaprasza na wirtualne zwiedzanie centrów logistycznych w Polsce

Od wielu lat Amazon regularnie organizuje zwiedzanie centrów logistycznych dla lokalnych mieszkańców, studentów, klientów oraz dla każdej osoby zainteresowanej tym, jak działa Amazon „od kuchni”. Tylko w 2019r. prawie 18 000 uczestników odwiedziło polskie centra logistyczne w ramach organizowanych wycieczek. Program spotkał się z pozytywnym odbiorem, jednak ze względu na pandemię i w trosce o bezpieczeństwo pracowników i odwiedzających, Amazon tymczasowo zawiesił program zwiedzania.

Amazon zaprasza na wirtualne zwiedzanie centrów logistycznych w Polsce

11/05/2021

  • Amazon uruchomił pierwsze wirtualne zwiedzanie na żywo swoich centrów logistycznych.
  • Podczas interaktywnego zwiedzania na uczestników czeka relacja na żywo z centrów logistycznych Amazon, panoramy 360°, filmy oraz sesja Q&A z przewodnikami wirtualnych wycieczek.
  • Doświadczeni przewodnicy zaprezentują różne stanowiska pracy, poprzez które przechodzą zamówienia klientów Amazon.
  • Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś się, w jaki sposób zamówienia Amazon są dostarczane do klientów, zarejestruj się na wirtualne zwiedzanie centrum logistycznego: www.amazon.pl/wirtualnewycieczki. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny.

“Jesteśmy obecni w Polsce od 2014r. i od zawsze stawialiśmy na otwartość i pełną transparentność, dlatego centra logistyczne Amazon są otwarte dla wszystkich zainteresowanych naszą działalnością. Bezpieczeństwo naszych pracowników oraz gości jest najwyższym priorytetem, dlatego ograniczyliśmy wizyty podczas pandemii. Cieszymy się, że od teraz możemy zaprosić wszystkich na wirtualne zwiedzanie, aby mogli się przekonać na własne oczy, jak działają nasze centra logistyczne, wdrożone w nich rozwiązania oraz warunki pracy – mówi Marian Sepesi, regionalny dyrektor Amazon w Polsce i dodaje – W marcu uruchomiliśmy Amazon.pl i od teraz, dzięki wirtualnym wycieczkom, każdy klient ma możliwość zobaczyć, w jaki sposób przygotowujemy dla niego zamówienie.

Zobacz, jaką drogę pokonuje zamówienie

Podczas wirtualnego zwiedzania uczestnicy mają możliwość poznać kolejne etapy przygotowywania zamówienia, zanim opuści centrum logistyczne i zostanie dostarczone do klienta. Wirtualni goście mogą przekonać się, jak wszechstronna jest praca w logistyce, która wymaga zaangażowanych pracowników z różnych dziedzin, perfekcyjnej koordynacji oraz najnowocześniejszej technologii, aby niezależnie od warunków, szybko i niezawodnie dostarczać zamówienia klientom. 

Wirtualne zwiedzanie odbywa się w poniedziałki, wtorki, czwartki oraz piątki – w godzinach porannych oraz popołudniowych (11:00 oraz 15:00) i trwa godzinę. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny – rejestracja jest dostępna na stronie: www.amazon.pl/wirtualnewycieczki. Po dokonaniu rejestracji uczestnicy otrzymają link, który pozwoli wziąć udział w zwiedzaniu za pośrednictwem komputera, tabletu czy smartfonu.

Ponadto, wirtualni zwiedzający będą mieli szansę zadawać na żywo dodatkowe pytania prowadzącym, dzięki czemu wycieczka będzie unikalna i jeszcze ciekawsza dla każdego z uczestników. W tym celu goście mogą stosować funkcję czatu, na którym można wysyłać pytania skierowane do przewodników Amazon.

***

Amazon w Polsce:

Amazon działa w Polsce od 2014 roku. W 2020 roku Amerykańska Izba Handlowa ogłosiła, że jest też największym amerykańskim pracodawcą i trzecim co do wielkości amerykańskim inwestorem w naszym kraju. Dotychczas firma stworzyła ponad 18 000 stałych miejsc pracy w dziewięciu nowoczesnych centrach logistycznych: w Sadach (pod Poznaniem), Sosnowcu, Kołbaskowie (koło Szczecina), dwóch obiektach w Bielanach Wrocławskich, Pawlikowicach (koło Łodzi), Łodzi, Okmianach (koło Bolesławca) i Gliwicach oraz w biurze Amazon Web Services i w Centrum Rozwoju Technologii Amazon w Gdańsku, które dostarcza innowacyjne rozwiązania wspierające produkty i usługi Amazon na całym świecie, w tym rozwiązania głosowe Alexa. W 2021 roku uruchomione zostanie 10. centrum w Świebodzinie, gdzie powstanie ponad 1 000 nowych etatów. Od początku pandemii, wszystkie oddziały Amazon przyjęły jako nadrzędny priorytet zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom, inwestując w 2020 roku ponad 11,5 miliardów dolarów w realizację tego celu. W kwocie tej znajduje się inwestycja w wysokości ponad 1,2 miliarda dolarów, którą przeznaczono na urządzenia do pomiaru temperatury, maseczki, rękawice, ulepszone procesy czyszczenia i dezynfekcji, testy i więcej.  Tylko w Polsce Amazon dostarczył swoim pracownikom ponad 19,5 mln par rękawiczek, ponad 7,2 mln maseczek, 37,1 mln chusteczek dezynfekujących i 141,3 mln opakowań środków do dezynfekcji rąk, a także dokonał ponad 150 istotnych zmian w procesach w celu poprawy bezpieczeństwa.

Serwis Amazon.pl wystartował 2 marca 2021r. Jego klienci mogą robić zakupy w przystępnych cenach, wybierając z katalogu liczącego ponad 100 milionów produktów i ponad 30 kategorii oraz ciesząc się niezawodną, bezpłatną dostawą przy zamówieniach spełniających określone warunki.

Informacje o Amazon:

Amazon wyznaje cztery zasady przewodnie: koncentrację na kliencie, a nie na konkurencji, pasję do innowacyjnych rozwiązań, zaangażowanie na rzecz doskonałości operacyjnej oraz myślenie długofalowe. Amazon dąży do tego, by być najlepszym pracodawcą, najbezpieczniejszym miejscem pracy oraz najbardziej zorientowaną na klienta firmą na świecie.  Amazon jako pierwszy na świecie zaoferował m.in. następujące produkty i usługi: opinie klientów, zakupy za pomocą jednego kliknięcia, spersonalizowane rekomendacje, Prime, Fulfillment by Amazon, AWS, Kindle Direct Publishing, Kindle, program Postaw na Rozwój, tablety Fire, TV Fire, Amazon Echo, Alexa, technologia Just Walk Out, Amazon Studios, Deklaracja Klimatyczna (The Climate Pledge) . Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź biuro prasowe Amazon i naszego bloga Day One oraz śledź nas na Twitterze @AmazonNewsPL i kanale YouTube.

Kontakt dla mediów:

prasa@amazon.com