Solidarność z małymi pacjentami onkologicznymi – wystartowała 4. edycja Amazon Goes Gold
Wrzesień jest Miesiącem Świadomości Nowotworów Dziecięcych, dlatego w Amazon co roku organizowana jest akcja Amazon Goes Gold, której celem jest zwiększanie świadomości na temat chorób nowotworowych wśród dzieci. Kolor złoty symbolizuje podziw i uznanie dla małych pacjentów na co dzień zmagających się z trudem choroby nowotworowej. Pracownicy Amazon, zarówno w Polsce, jak i na całym świecie, aby okazać swoją solidarność i wsparcie dzieciom, 11, 14 i 15 września przyszli do pracy w piżamach, strojach superbohaterów lub ubraniach w kolorze złotym. Dzięki ich zaangażowaniu Amazon przeznaczy na lokalne donacje 13 zł za każdą osobę, która przyłączy się do akcji.
- Amazon w ramach Miesiąca Świadomości Nowotworów Dziecięcych już po raz czwarty działa na rzecz zwiększenia świadomości chorób onkologicznych, realizując akcję Amazon Goes Gold.
- W ramach akcji Amazon przekaże 200 000 zł dla Fundacji Polsat – środki zostaną przeznaczone na zakup aparatu ultrasonograficznego dla Kliniki Onkologii, Hematologii i Transplantologii Pediatrycznej Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
- Dodatkowo, za każdego zaangażowanego pracownika, który dołączy do dostępnych przez ten miesiąc aktywności, zostanie przekazane 13 zł lokalnym organizacjom pomagającym dzieciom chorym na raka.
- Do akcji Amazon Goes Gold mogą dołączyć wszyscy - za każdego uczestnika, który obejrzy wirtualną wycieczkę po centrum dystrybucyjnym, zespół przewodników Amazon przeznaczy 25 zł na rzecz badań nad nowotworami dziecięcymi.
- Pracownicy, chcąc wesprzeć dzieci w trudnym czasie choroby, wspólnie z Fundacją Zaczytani.org nagrali audiobooka – bajkę terapeutyczną pt.: „Myszka Marcelina”.
Wrzesień jest Miesiącem Świadomości Nowotworów Dziecięcych, dlatego w Amazon co roku organizowana jest akcja Amazon Goes Gold, której celem jest zwiększanie świadomości na temat chorób nowotworowych wśród dzieci. Kolor złoty symbolizuje podziw i uznanie dla małych pacjentów na co dzień zmagających się z trudem choroby nowotworowej.
Pracownicy Amazon, zarówno w Polsce, jak i na całym świecie, aby okazać swoją solidarność i wsparcie dzieciom, 11, 14 i 15 września przyszli do pracy w piżamach, strojach superbohaterów lub ubraniach w kolorze złotym. Dzięki ich zaangażowaniu Amazon przeznaczy na lokalne donacje 13 zł za każdą osobę, która przyłączy się do akcji.
200 000 zł dla Kliniki Onkologii w Poznaniu
W tym roku Amazon przekaże Fundacji Polsat donację w wysokości 200 tysięcy złotych, dzięki której zostanie zakupiony aparat ultrasonograficzny dla Kliniki Onkologii, Hematologii i Transplantologii Pediatrycznej Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu. Przekazane urządzenie pozwoli na diagnostykę i monitorowanie terapii dzieci z chorobami nowotworowymi.
- Choroby nowotworowe u dzieci są szczególnie trudnym doświadczeniem. Wierzymy, że dzięki naszemu wsparciu i zaangażowaniu pracowników będziemy mogli zapewnić im dodatkową pomoc w leczeniu i rekonwalescencji - mówi Blanka Fijołek, CEE PR & Community Manager w Amazon.
- „Jesteśmy dla dzieci”, to hasło od 25 lat przyświeca naszym działaniom. Zakupiony aparat USG dla Kliniki Onkologii, Hematologii i Transplantologii Pediatrycznej Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu jest bezcennym wsparciem w diagnostyce i monitorowaniu terapii podopiecznych szpitala. Dzięki wsparciu Amazon badania będzie można wykonywać dzieciom, które ze względu na stan ogólny lub znacznie obciążoną odporność przeciwinfekcyjną, nie mogą mieć wykonanych tego typu badań poza oddziałem w Zakładzie Radiologii Pediatrycznej. Wierzymy, że wspólnie z Amazon pomożemy kolejnym dzieciom w walce o ich życie i zdrowie – mówi Krystyna Aldridge-Holc, Prezes Fundacji POLSAT.
Do tej pory zostało przekazanych ponad 11 milionów dolarów ponad 150 szpitalom i programom onkologicznym na całym świecie. W tym roku Amazon podwaja wsparcie innowacyjnych badań, przekazując ponad 5 milionów dolarów wiodącym instytucjom oraz fundacjom zajmującym się organizacją profilaktyki i leczenia nowotworów na całym świecie.
Każdy może dołączyć do Amazon Goes Gold
Amazon zaprasza wszystkich do włączenia się do działania. Przez cały wrzesień za każdego uczestnika, który weźmie udział w wirtualnej wycieczce po centrum logistycznym Amazon, zostanie przekazanych 25 zł dla Międzynarodowego Towarzystwa Onkologii Dziecięcej, które prowadzi badania nad nowotworami dziecięcymi oraz tworzy programy wspierające opiekę nad dziećmi chorymi, dzięki wsparciu personelu medycznego i rodzin dzieci.
Wystarczy zapisać się na wycieczkę na www.amazon.pl/wirtualnewycieczki i wziąć w niej udział. Zwiedzanie odbywa się w poniedziałki, czwartki i piątki o godzinie 11.00 i 15.00.
Pracownicy na wagę złota!
Co 40 minut, ktoś w Polsce dowiaduje się, że choruje na nowotwór krwi. Niestety, tylko 30% pacjentów znajduje zgodnego dawcę w swojej rodzinie - pozostałe osoby muszą liczyć na znalezienie swojego genetycznego bliźniaka w dostępnych bazach fundacji[1]. W 8 centrach dystrybucyjnych został zorganizowany Dzień Dawcy Szpiku. Chętni pracownicy Amazon, przy wsparciu wolontariuszy z Fundacji DKMS, mogli zarejestrować się jako potencjalni dawcy krwiotwórczych komórek macierzystych. Dla osób, które nie mogły tego dnia wziąć udziału w wydarzeniu, została przygotowana dedykowana strona www, umożliwiająca rejestrację online.
Terapeutyczna bajka dla małych pacjentów
Pracownicy Amazon postanowili stworzyć wyjątkową bajkę dla chorych dzieci i wspólnie nagrali audiobooka. Wspólnie z Fundacją Zaczytani.org i zaangażowanymi psychoonkologami powstała dedykowana bajka pt.: „Myszka Marcelina”. Jest to ciepła opowieść dla dzieci w wieku 4-7 lat, u których właśnie zdiagnozowano raka oraz ich rodziców i opiekunów. Opowieść powstała po to, aby wspierać najmłodszych pacjentów w trudnym czasie choroby oraz zapoznać ich z nową sytuacją w ich życiu. Bajka zostanie dostarczona do wszystkich dziecięcych oddziałów onkologicznych w Polsce, ale także zostanie udostępniona na stronie internetowej fundacji.
Poprzednie edycje Amazon Goes Gold
W ubiegłym roku w kampanii Amazon Goes Gold wzięło udział tysiące pracowników na całym świecie, którzy pomogli zwiększyć świadomość na temat chorób nowotworowych u dzieci. W Polsce do akcji przyłączyło się ich prawie 6 800. Dzięki ich zaangażowaniu wsparcie otrzymało wiele lokalnych organizacji, a główną donację otrzymało Wrocławskie Hospicjum dla Dzieci, zajmujące się profesjonalną opieką nad małymi pacjentami zmagającymi się z rakiem.
[1] Źródło: https://www.dkms.pl/dzialaj/zostan-dawca