Komunikat prasowy

Solidarność z małymi pacjentami onkologicznymi – wystartowała 4. edycja Amazon Goes Gold

Solidarność z małymi pacjentami onkologicznymi – wystartowała 4. edycja Amazon Goes Gold

Wrzesień jest Miesiącem Świadomości Nowotworów Dziecięcych, dlatego w Amazon co roku organizowana jest akcja Amazon Goes Gold, której celem jest zwiększanie świadomości na temat chorób nowotworowych wśród dzieci. Kolor złoty symbolizuje podziw i uznanie dla małych pacjentów na co dzień zmagających się z trudem choroby nowotworowej. Pracownicy Amazon, zarówno w Polsce, jak i na całym świecie, aby okazać swoją solidarność i wsparcie dzieciom, 11, 14 i 15 września przyszli do pracy w piżamach, strojach superbohaterów lub ubraniach w kolorze złotym. Dzięki ich zaangażowaniu Amazon przeznaczy na lokalne donacje 13 zł za każdą osobę, która przyłączy się do akcji.

Solidarność z małymi pacjentami onkologicznymi  – wystartowała 4. edycja Amazon Goes Gold

15/09/2021

  • Amazon w ramach Miesiąca Świadomości Nowotworów Dziecięcych już po raz czwarty działa na rzecz zwiększenia świadomości chorób onkologicznych, realizując akcję Amazon Goes Gold.
  • W ramach akcji Amazon przekaże 200 000 zł dla Fundacji Polsat – środki zostaną przeznaczone na zakup aparatu ultrasonograficznego dla Kliniki Onkologii, Hematologii i Transplantologii Pediatrycznej Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
  • Dodatkowo, za każdego zaangażowanego pracownika, który dołączy do dostępnych przez ten miesiąc aktywności, zostanie przekazane 13 zł lokalnym organizacjom pomagającym dzieciom chorym na raka.
  • Do akcji Amazon Goes Gold mogą dołączyć wszyscy - za każdego uczestnika, który obejrzy wirtualną wycieczkę po centrum dystrybucyjnym, zespół przewodników Amazon przeznaczy 25 zł na rzecz badań nad nowotworami dziecięcymi.
  • Pracownicy, chcąc wesprzeć dzieci w trudnym czasie choroby, wspólnie z Fundacją Zaczytani.org nagrali audiobooka – bajkę terapeutyczną pt.: „Myszka Marcelina”.

Wrzesień jest Miesiącem Świadomości Nowotworów Dziecięcych, dlatego w Amazon co roku organizowana jest akcja Amazon Goes Gold, której celem jest zwiększanie świadomości na temat chorób nowotworowych wśród dzieci. Kolor złoty symbolizuje podziw i uznanie dla małych pacjentów na co dzień zmagających się z trudem choroby nowotworowej.

Pracownicy Amazon, zarówno w Polsce, jak i na całym świecie, aby okazać swoją solidarność i wsparcie dzieciom, 11, 14 i 15 września przyszli do pracy w piżamach, strojach superbohaterów lub ubraniach w kolorze złotym. Dzięki ich zaangażowaniu Amazon przeznaczy na lokalne donacje 13 zł za każdą osobę, która przyłączy się do akcji.

 

200 000 zł dla Kliniki Onkologii w Poznaniu

 

W tym roku Amazon przekaże Fundacji Polsat donację w wysokości 200 tysięcy złotych, dzięki której zostanie zakupiony aparat ultrasonograficzny dla Kliniki Onkologii, Hematologii i Transplantologii Pediatrycznej Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu. Przekazane urządzenie pozwoli na diagnostykę i monitorowanie terapii dzieci z chorobami nowotworowymi.

- Choroby nowotworowe u dzieci są szczególnie trudnym doświadczeniem. Wierzymy, że dzięki naszemu wsparciu i zaangażowaniu pracowników będziemy mogli zapewnić im dodatkową pomoc w leczeniu i rekonwalescencji - mówi Blanka Fijołek, CEE PR & Community Manager w Amazon.

- „Jesteśmy dla dzieci”, to hasło od 25 lat przyświeca naszym działaniom. Zakupiony aparat USG dla Kliniki Onkologii, Hematologii i Transplantologii Pediatrycznej Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu jest bezcennym wsparciem w diagnostyce i monitorowaniu terapii podopiecznych szpitala. Dzięki wsparciu Amazon badania będzie można wykonywać dzieciom, które ze względu na stan ogólny lub znacznie obciążoną odporność przeciwinfekcyjną, nie mogą mieć wykonanych tego typu badań poza oddziałem w Zakładzie Radiologii Pediatrycznej. Wierzymy, że wspólnie z Amazon pomożemy kolejnym dzieciom w walce o ich życie i zdrowie  – mówi Krystyna Aldridge-Holc, Prezes Fundacji POLSAT.

Do tej pory zostało przekazanych ponad 11 milionów dolarów ponad 150 szpitalom i programom onkologicznym na całym świecie. W tym roku Amazon podwaja wsparcie innowacyjnych badań, przekazując ponad 5 milionów dolarów wiodącym instytucjom oraz fundacjom zajmującym się organizacją profilaktyki i leczenia nowotworów na całym świecie.

Każdy może dołączyć do Amazon Goes Gold

Amazon zaprasza wszystkich do włączenia się do działania. Przez cały wrzesień za każdego uczestnika, który weźmie udział w wirtualnej wycieczce po centrum logistycznym Amazon, zostanie przekazanych 25 zł dla Międzynarodowego Towarzystwa Onkologii Dziecięcej, które prowadzi badania nad nowotworami dziecięcymi oraz tworzy programy wspierające opiekę nad dziećmi chorymi, dzięki wsparciu personelu medycznego i rodzin dzieci.

Wystarczy zapisać się na wycieczkę na www.amazon.pl/wirtualnewycieczki i wziąć w niej udział. Zwiedzanie odbywa się w poniedziałki, czwartki i piątki o godzinie 11.00 i 15.00.

Pracownicy na wagę złota!

Co 40 minut, ktoś w Polsce dowiaduje się, że choruje na nowotwór krwi. Niestety, tylko 30% pacjentów znajduje zgodnego dawcę w swojej rodzinie - pozostałe osoby muszą liczyć na znalezienie swojego genetycznego bliźniaka w dostępnych bazach fundacji[1]. W 8 centrach dystrybucyjnych został zorganizowany Dzień Dawcy Szpiku. Chętni pracownicy Amazon, przy wsparciu wolontariuszy z Fundacji DKMS, mogli zarejestrować się jako potencjalni dawcy krwiotwórczych komórek macierzystych. Dla osób, które nie mogły tego dnia wziąć udziału w wydarzeniu, została przygotowana dedykowana strona www, umożliwiająca rejestrację online.

Terapeutyczna bajka dla małych pacjentów

Pracownicy Amazon postanowili stworzyć wyjątkową bajkę dla chorych dzieci i wspólnie nagrali audiobooka. Wspólnie z Fundacją Zaczytani.org i zaangażowanymi psychoonkologami powstała dedykowana bajka pt.: „Myszka Marcelina”. Jest to ciepła opowieść dla dzieci w wieku 4-7 lat, u których właśnie zdiagnozowano raka oraz ich rodziców i opiekunów. Opowieść powstała po to, aby wspierać najmłodszych pacjentów w trudnym czasie choroby oraz zapoznać ich z nową sytuacją w ich życiu. Bajka zostanie dostarczona do wszystkich dziecięcych oddziałów onkologicznych w Polsce, ale także zostanie udostępniona na stronie internetowej fundacji.

Poprzednie edycje Amazon Goes Gold

W ubiegłym roku w kampanii Amazon Goes Gold wzięło udział tysiące pracowników na całym świecie, którzy pomogli zwiększyć świadomość na temat chorób nowotworowych u dzieci. W Polsce do akcji przyłączyło się ich prawie 6 800. Dzięki ich zaangażowaniu wsparcie otrzymało wiele lokalnych organizacji, a główną donację otrzymało Wrocławskie Hospicjum dla Dzieci, zajmujące się profesjonalną opieką nad małymi pacjentami zmagającymi się z rakiem.

 


[1] Źródło: https://www.dkms.pl/dzialaj/zostan-dawca

***

 

Amazon w Polsce:

 

Amazon działa w Polsce od 2014 roku. W 2020 roku Amerykańska Izba Handlowa ogłosiła, że jest też największym amerykańskim pracodawcą i trzecim co do wielkości amerykańskim inwestorem w naszym kraju. Dotychczas firma stworzyła ponad 18 000 stałych miejsc pracy w dziewięciu nowoczesnych centrach logistycznych: w Sadach (pod Poznaniem), Sosnowcu, Kołbaskowie (koło Szczecina), dwóch obiektach w Bielanach Wrocławskich, Pawlikowicach (koło Łodzi), Łodzi, Okmianach (koło Bolesławca) i Gliwicach oraz w biurze Amazon Web Services i w Centrum Rozwoju Technologii Amazon w Gdańsku, które dostarcza innowacyjne rozwiązania wspierające produkty i usługi Amazon na całym świecie, w tym rozwiązania głosowe Alexa. W 2021 roku uruchomione zostanie 10. centrum w Świebodzinie, gdzie powstanie ponad 1 000 nowych etatów. Od początku pandemii, wszystkie oddziały Amazon przyjęły jako nadrzędny priorytet zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom, inwestując w 2020 roku ponad 11,5 miliardów dolarów w realizację tego celu. W kwocie tej znajduje się inwestycja w wysokości ponad 1,2 miliarda dolarów, którą przeznaczono na urządzenia do pomiaru temperatury, maseczki, rękawice, ulepszone procesy czyszczenia i dezynfekcji, testy i więcej.  Tylko w Polsce Amazon dostarczył swoim pracownikom ponad 19,5 mln par rękawiczek, ponad 7,2 mln maseczek, 37,1 mln chusteczek dezynfekujących i 141,3 mln opakowań środków do dezynfekcji rąk, a także dokonał ponad 150 istotnych zmian w procesach w celu poprawy bezpieczeństwa.

 

Amazon konsekwentnie realizuje działania, które mają na celu niesienie pomocy i wspieranie lokalnych społeczności w Polsce, zwłaszcza tam, gdzie powstały centra logistyczne i gdzie mieszkają pracownicy firmy. Zaangażowanie społeczne firmy skupia się na trzech filarach: edukacji w modelu STEM (S – Science nauka, T – Technology (technologia), E – Engineering (inżynieria), M – Math (matematyka), realizowanej w ramach programu STEM Kindloteka, wsparciu i budowaniu świadomości o nowotworach dziecięcych, w ramach kampanii Amazon Goes Gold oraz  akcjach Amazon Pomagamy, poprzez które firma odpowiada na najpilniejsze potrzeby lokalnych społeczności, w tym  rodzin i dzieci w trudnej sytuacji. W 2020 roku Amazon przekazał łącznie 6 452 000 zł donacji organizacjom pozarządowym, fundacjom, stowarzyszeniom, szpitalom, hospicjom, domom dziecka i seniora w Polsce.

Serwis Amazon.pl wystartował 2 marca 2021 r. Jego klienci mogą robić zakupy w przystępnych cenach, wybierając z katalogu liczącego ponad 100 milionów produktów i ponad 30 kategorii oraz ciesząc się niezawodną, bezpłatną dostawą przy zamówieniach spełniających określone warunki.

 

Informacje o Amazon:

 

Amazon wyznaje cztery zasady przewodnie: koncentrację na kliencie, a nie na konkurencji, pasję do innowacyjnych rozwiązań, zaangażowanie na rzecz doskonałości operacyjnej oraz myślenie długofalowe. Amazon dąży do tego, by być najlepszym pracodawcą, najbezpieczniejszym miejscem pracy oraz najbardziej zorientowaną na klienta firmą na świecie.  Amazon jako pierwszy na świecie zaoferował m.in. następujące produkty i usługi: opinie klientów, zakupy za pomocą jednego kliknięcia, spersonalizowane rekomendacje, Prime, Fulfillment by Amazon, AWS, Kindle Direct Publishing, Kindle, program Postaw na Rozwój, tablety Fire, TV Fire, Amazon Echo, Alexa, technologia Just Walk Out, Amazon Studios, Deklaracja Klimatyczna (The Climate Pledge). Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź biuroprasoweamazon.pl i naszego bloga Day One oraz śledź nas na Twitter @AmazonNewsPL.

 

Kontakt dla mediów:

prasa@amazon.com